Super leuke training vandaag!

ja, het is officieel nu: “de versnellingen”…dat doe ik het liefst van alle trainingen. Waarschijnlijk omdat er zoveel afwisseling is!

Wat stond er op het programma?
Eerst 2 km inlopen, vervolgens 10 x 100 m versnellen tegen ong, 32 sec/100m met rusten tot mijn hartslag weer op 110 staat. Daarna 1 km loslopen en terug 10 x 200 m tegen 32 sec/100m met rusten op hartslag. Daarna 2 km uitlopen.

Ik heb er zo’n dikke 9km opzitten. Maar… wel in een tijd van 1u26 (dat komt door al dat wachten op mijn dalende hartslag). De versnellingen waren telkens aan een tempo tussen 11 en 13 km/uur. de in en uitloop zat rond de 8,50 – 9 km/uur

Het begin ging super goed. Al duurde het wel wat lang tot mijn hartslag terug naar 110 ging. Het tweede deel van de training (10 x 200 meter) verliep iets moeilijker. Het duurde soms tot 2min50 tot mijn hartslag onder de 110 wou. Dus, heb ik vaak stil gestaan…

Wat ik zo leuk vind aan deze training, is de afwisseling: snel lopen, rust, joggen, … !

Een tijdje geleden heb ik een Garmin 305 gekocht (tja, ik moet het weinige talent dat ik heb compenseren hé 😉 ) Dat instrument is echt wel goed om zo van deze trainingen te doen. Je kan dat allemaal voorprogrammeren, waardoor je je tijdens de training niks moet aantrekken van wat je precies moet doen.

Ik zou in de toekomst ook m’n cijfertjes online willen zetten. Iemand tips hoe ik dat kan doen?

Morgen staat er een rustdag op het programma. Het weekend zal druk worden: een “blokloop” van ong. 9km en zondag een vetloop (vind het woord wel leuk) van 15km. Dat zal “vet” worden!

3 Reacties

  1. Vetloop ! van het woord alleen al krijg je kriebels 🙂 ik mag er ook eentje doen van 20km ,veel drinken onderweg is de leuze ps knappe training vandaag , ik heb zo een gedacht dat jij als een prof je trainingen gaat afwerken , zo heeft coachy het graag en zo zal jij resultaat boeken , doe zo verder goe bezig

  2. wij zijn ook nog maar pas een maand bezig met een schema van Mario en de afwisseling maakt het lopen idd véél leuker ! Wij hebben geen Garmin maar allebei een Polar en we moeten er nog wel het koppeke bijhouden om de afstand te meten en de versnellingskes te tellen. En ik ben dan nog zo ene die zo met het hoofd in de wolken loopt dat ik mijn tel kwijtraak…

  3. Oeps, er is gene halve marathon!! Dan zullen we maar voor de hele gaan zeker? 😉

Geef een reactie

