De eerste training zit er op!

Voila, de eerste training zit er al op!

Wat normaal gezien een duurloop van 12 km moest worden, is er – per ongeluk – eentje geworden van bijna 15 km. En, echt goed ging het eigenlijk niet.
Na 9 km kreeg ik super veel krampen in m’n spieren. Ik kon niet terug, want dan zou ik er in totaal 18 km over gedaan hebben, dus… moest ik wel verder. Na 11 km toch even gewandeld totdat m’n hartslag weer was gezakt. Eigenlijk was het parcours net geen 15 km. Ik had dit op voorhand beter even uitgemeten op google maps ofzo.

Van bij mij thuis in Mechelen, naaar de McDonalds gelopen en dan zo via de Nete naar Walem. Vervolgens via de Antwerpsesteenweg terug naar huis. Ik wou hier ook nog een foto toevoegen van het parcours dat ik gelopen heb, maar … dat blijkt nog niet echt te lukken. Iemand tips?

Na de zalige douche, wist ik opeens hoe het kwam dat ik zo verzuurde. Tijdens de dag had ik enkel een ontbijtkoekje gegeten en ’s middags een kommeke met muesli en melk. Dus dat was veeeel te weinig. Dus, in de toekomst wat beter op m’n eten letten!

Wat wel super leuk was, dat was dat er plotseling een fietser van rond de 70 – 80 jaar (sorry fietser als ik er volledig naast zit) mij aansprak. We hebben een km of 2 samen wat gebabbeld. Hij had net met de dodentocht meegedaan en was voor 12 uur binnen! Verder loopt hij elke week heel veel km’ers. Hij zag er ok erg fit uit. Lopen is vrij eenzaam. Dat kan erg leuk zijn, om mentale rust te vinden, maar… soms kan het ook vrij vervelend zijn die rust. Daarom deze oproep: zin om eens mee te lopen of mee te fietsen (in en rond Mechelen)? Geef me dan zeker een seintje šŸ™‚

Morgen een rustdag en dan woensdag 10 km. Hopelijk ben ik morgen niet te stijf!

7 Reacties

  1. Wel Jan ik wil gerust gehoor geven aan uw oproep!! We zullen enkele van onze duurlooptrainingen samen lopen, kwestie van elkaar te motiveren. Maar dan wel de afgesproken afstand he;-))

    groetjes Maja

  2. Dag Jan,

    ik weet niet waar je juist woont in Mechelen, maar de Antwerpsesteenweg vind ik nu niet direct een leuke omgeving om te lopen. Een aanrader is het vrijbroekpark in Mechelen en lopen langs de vaart of de dijle richting Muizen is ook veel aangenamer en bijna steeds autovrij. Ikzelf woon in Bonheiden en daar zijn ook wel leuke toertjes te maken.

    groetjes.

    Btw: goed drinken is heel belangrijk voor lopers, nooit vergeten. šŸ˜‰

  3. Op 21 september organieseer ik op het zolvermeer in mol , speciaal een trainingsloop met afstanden van 12 – 18 – 32 km , voor de webloglopers . Misschien hebben jij en maja ook zin om te komen ? Na het lopen gaan we een hapje eten . Dit is supper gezellig ! Geef een gil als je graag komt ! We blijven ook de hele tijd in groep !!

  4. Hallo , je blog ontdekt via Mario , welkom in blogland šŸ™‚ en heel veel sucses met de voorbereiding van de marathon een avontuur kan beginnen !!

  5. Hoi!! Ik denk dat de Marathon van Antwerpen in het voorjaar is, vergeef mij als ik er helemaal naast zit hƩ. Ik loop volgend jaar ook voor de eerste keer mijn marathon, ik heb de leiemarathon uitgekozen in september en ik loop op 16 november de halve marathon in Kasterlee, misschien ook leuk om te doen? Alvast heel veel succes gewenst!!
    Groetjes
    Wendy

  6. @ maja: mercikes, we spreken zeker nog af om een aantal trainingen samen te doen! Dat lijkt me heel erg gezellig!

    @ Gert: bedankt voor de leuke tips! De antwerpsesteenweg is inderdaad niet erg fijn om te lopen. Gelukkig was het maar een stuk van 2km, voor de rest langs het water gelopen.

    @ Coach Mario: 21 september zou misschien wel lukken! Ik bekijk het hier nog even en laat je asap iets weten! Bedankt voor het aanbod

    @ Katrien: dank u wel šŸ™‚ het avontuur kan inderdaad beginnen, al heb ik nog geen flauw idee waar ik eigenlijk aan begonnen ben

    @ Wendy: Net gekeken naar de marathon van Antwerpen, de zou op 26 april doorgaan. Dat lijkt me wel een heel leuk idee! Bedankt voor de tip! Veel succes met de Leiemarathon en in Kasterlee!

  7. Mario zijn pupillekes brengen zo wel een kettingreactie teweeg ! Nog eentje om te volgen šŸ˜‰
    Veel succes met je training, mijn vriend Vincent gaat volgend jaar ook voor een hele maar is er nog niet helemaal uit wanneer, ik blijf bij de halve (Eindhoven in oktober), da’s al lang genoeg šŸ™‚

Geef een reactie

